Nominatie Sportprijs 2009 gemeente Epe

*** Genomineerd voor de sportprijs 2009 van de gemeente Epe ***

Half december 2009 kregen wij een telefoontje dat ik zou zijn genomineerd voor de Sportprijs 2009 van de gemeente Epe, WIE ÍK GENOMINEERD VOOR WAT!!!! ja de sportprijs dus. Na enige tekst en uitleg van mijn ouders wist ik wat het inhield, ja mijn oom Michiel is enige jaren geleden ook genomineerd geweest en had dus al het een en ander er over gehoord maar nu zou ik er zelf staan, was daar eerst helemaal niet zo erg enthousiast over, jeetje zeker voor allemaal vreemde mensen voor mij daar gaan staan zeker!!!! ja dúhhh. Een officiële bevestiging van de gemeente hadden wij echter nog niet gekregen dus eerst maar even afwachten, en ja hoor een kleine week later kwam er een enveloppe van de gemeente voor mij met daarin de felicitatie voor de nominatie. Het zou dus echt gaan gebeuren tijdens de nieuwjaarsreceptie op 4 januari 2010 zo rond de klok van 18.00 uur. Eerst nog maar even gezellig kerst vieren en knallend het nieuwe jaar inluiden. En toen werd het 4 januari, mijn eerste schooldag in het nieuwe jaar en het begon bij mij al aardig te kriebelen. Thuis gekomen was ik erg druk,tja zenuwen, klamme handjes en erg veel kletsen, doe ik normaal ook maar was nu behoorlijk wat meer. Snel nog even aan de boerenkool gegaan en toen op naar het gemeentehuis van Epe, brrrr!! Bij binnenkomst werden wij opgewacht door een vriendelijke dame en verschenen ook mijn opa en oma van de kikkers,wij mochten de mooi in decemberstemming versierde trap opgaan met in het middden een reusachtige grote kerstboom. Er hadden zich al behoorlijk veel mensen bij de receptie verzameld,mijn opa en oma van de kabouters waren er ook al en tot mijn grote verrassing kwam ook Manon samen met haar broer en ouders een kijkje nemen speciaal voor mij, leuk hoor. Eerst maar even een drankje genomen, een praatje gemaakt met wethouder René de Vries die voorzitter is van het comité die de sportprijs toekent en uitreikt en wachten geblazen. Als eerst werd de prijs uitgereikt voor de vrijwilliger van 2009 en daarna waren wij als genomineerde sporters aan de beurt. Samen met Mirthe Rötert, volleybalster, en Krijn Schetters,judoka mocht ik het podium op. De wethouder begon de toespraak over mij en ik kreeg van hem een ingelijste oorkonde, een bronzen beeldje en een enorme bos bloemen uitgereikt, kon het bijna allemaal niet vasthouden, daarna was Mirthe aan de beurt en kreeg hetzelfde. Als laatste was Krijn, ook Nederlands kampioen net als Mirthe en mij, maar hij had ook al internationaal aan wedtrijden mee gedaan en was daar hoog geëindigd zodat de sportprijs van 2009 uiteindelijk aan hem werd uitgereikt, gefeliciteerd hoor jij hebt hem ook van harte verdiend. Na de nodige foto's en felicitaties samen met alle supporters een drankje genomen, Michiel en Mark waren erop valreep nog net bij, zijn wij weer richting ons boshuissie gegaan met weer een nieuwe en unieke prijs voor in mijn bekerkast. Het was erg leuk om mee te maken allemaal maar ga mij nu maar eens langzaam aan voorbereiden voor weer een nieuw seizoen biken, want de eerste wedstrijd staat voor 20 maart in Burgh-Haamstede alweer op de agenda.

Geen opmerkingen: