Berlicum 14 maart 2010


Vandaag staat de openingwedstrijd van het seizoen 2010 op het programma, Berlicum.
Altijd een mooie wedstrijd om te gaan strijden, de weersomstandigheden zijn daar de laatste jaren nogal nat, koud en fris. Nu nog afwachten hoe de rest van de bikers de winter is doorgekomen, ik heb in iedergeval lekker kunnen trainen, wel jammer dat er zoveel toertochten door het winterse weer niet door konden gaan maar denk wel dat ik er klaar voor ben.

Mijn vader besloot om vandaag zelf niet mee te gaan doen dus konden wij eerst even lekker uitslapen en zijn zo rond de klok van 10.30 uur richting Berlicum gegaan, ook wel eens lekker om geen uren te hoeven wachten voor ik van start kan gaan.
Vandaag komen misschien ook mijn vakantievriendinnen die ik afgelopen zomer in Frankrijk heb ontmoet mij aanmoedigen tijdens de race, zij wonen daar namelijk in de buurt, zou het leuk vinden om hen terug te zien.

Na het parcours te hebben verkend konden wij eindelijk aan de start verschijnen, ik had mij op tijd ingeschreven en mocht dus zo vooraan starten.
Mijn vriendinnen waren er inmiddels ook maar kon helaas nog niet met ze aan de klets gaan want moest mij gaan opstellen.
En daar was het startschot, jammer ik had mijn fiets in de verkeerde versnelling staan, oeps foutje, en moest dus zo vele renners voor laten gaan, dat zou bikkelen worden om weer naar voren te komen, een slechte start dus.
Al snel ging ik enkele renners voorbij maar moest nog verder naar voren om bij de meiden te komen.
Na diverse aanmoedigingen vanuit het publiek, ook Lynn en Nina, lukte mij dit en moest nu mijn plek zien te behouden.
Maar daar kwam Thymo, een klasgenoot van mij, en die wilde ik vandaag toch proberen te verslaan, hij ging mij voorbij maar ben direct in zijn wiel blijven fietsen.
Wij hadden deze wedstrijd echt strijd met elkaar en namen om en om de kop over en bleven bij elkaar rijden.
Maar ja, ik wilde winnen vandaag dus heb in de laatste ronde alles gegeven en kon hem dan uitendelijk lossen in het laatste slingerstuk vlak voor de finish en kwam dus zo als eerste over de streep, denk ongeveer 10e totaal(helaas ging er bij de jury van alles fout, de uitslagen zijn verder nooit bekend geworden!!!) maar wel als 1e meisje dus de eerste overwinning van dit seizoen is binnen.

A.s zaterdag begint de eerste wedstrijd van de Landelijke jeugdcompetitie in Burgh-Haamstede,ik heb er zin in dus..............tot in Zeeland.




Geen opmerkingen: