Berlicum

Vandaag om 6.00 uur loopt het wekkertje weer af, ik mag nog tot 7 uur slapen maar paps en mams zitten met een bakkie aan de keukentafel wakker te worden, het koffiezetapparaat pruttelt, de ketel met water voor de thee staat op het fornuis te zingen en het zonnetje komt langzaam tussen de bomen door, het belooft weer een stralende dag te gaan worden.
Ik heb lekker geslapen,maak me fris en fruitig, hijs me in mijn bikekleding en het bussie kan gestart worden,op naar Berlicum!

Onderweg mijn ontbijtje nuttigen, tja..... wát blijft een geheim, en komen zo ruim op tijd bij het parcours aan.
De spullen uitladen, fietsen, proviand, stoelen en niet te vergeten Max(onze hond), die is door het dolle heen, weer een dag lekker veel aandacht, en op naar de teamtent.
Licentie mee en even aanmelden en gelijk maar mijn bike laten keuren, dat moet voor iedere wedstrijd.
Lekker een aantal rondjes het parcours verkennen, veel gras het lijkt wel een knollenveld wat een gestuiter en hele stukken met mul zand, dit wordt een zware race vandaag.
Nu nog even de categorieën 1 en 2 bekijken en dan langzaam me gaan klaarmaken voor de wedstrijd(categorie 4).
Ik sta vandaag op de tweede startrij op plek 7 maar wil graag volgende week op het NK op de eerste rij staan dus moet vandaag racen!!

En weg zijn we, heb goede start en kan zo mooi voorin meerijden, eerst een heel lang stuk knollenveld en dan gaan we de slingerstukken in, de eerste rijders rijden weg en de afstand tussen hen en mij wordt groter.
En daar is het mulle zand,ik heb mijn bike niet in de juiste versnelling staan en moet zo een heel stuk rennen wat me enkele plekken gaat kosten, moet dus weer bikkelen om er weer bij te komen, heb hier zo'n 4 á 5 rondes voor dus de diesel kan aan.
Langzaam aan begin ik renners in te halen en heb er op een gegeven moment nog 5 voor me rijden, Menno, Thijmen, Rob, Siert en Joppe.
Die laatste twee krijg ik in mijn vizier en weet als snel bij hen te komen.
Als ik nu die twee eens voorbij ga dan klim ik weer een stukje in het klassement en wie weet..........misschien dan op de eerste startrij volgende week?
Werk aan de winkel dus,...................en ja hoor weet de heren te passeren en flink van hen weg te rijden en kom zo als 4e totaal en als 1e meisje over de finish heen, JOEPIE de eerste startrij gehaald.
Weer een mooie beker voor in mijn bekerkast erbij en deze week een echt bossie voor moeders en nu op naar het NK in Oldenzaal op 5 juni a.s.

PS; NIEUWSGIERIG NAAR HET PROGRAMMA VOOR HET NK OP 5 JUNI A.S IN OLDENZAAL......KIJK DAN EVEN OP

http://www.owc-oldenzaal.nl/


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel succes op het NK jeugdmountainbike.
Zet hem op!!!!!
Groetjes uit Gorssel

Anoniem zei

Hoi Romy,
Toppie dat je weer nederlands kampioen geworden bent. We hebben ervan genoten. Opa en Oma v.d. kikkers Doei, doei en we hopen dat je de versiering leuk vond.