DRUK DRUK DRUK

Zo hier weer eens een berichtje vanuit huize Berends, het is er de afgelopen tijd helaas niet van gekomen om van de diverse wedstrijden een verslag te schrijven, geen tijd en dus druk met andere dingen een slap excuus eigenlijk maar probeer het vanaf nu weer bij te gaan houden.






Afgelopen weekend zijn wij naar Oldenzaal geweest om daar aan mijn 4e wielerwedstrijd mee te doen want het is de bedoeling dat ik op 13 juni a.s mee ga doe aan het NK wielrennen op de weg welke in Beek (Limburg) gehouden gaat worden, dus moet er wel even voor oefenen want het is een heel andere manier van fietsen dan het mountainbiken.
Vrijdags tegen de avond aan gekomen,spullen opgezet, een happie eten, lekker douchen en vroeg onder de wol in de tent gekropen,samen met Laura G. dus extra gezellig maar ben wel op tijd gaan slapen hoor!

Na lekker geslapen te hebben was het tijd om mijn wielertenue aan te trekken, en dit keer niet mijn NK -shirt maar het clubtenue van Bar End, is verplicht om daar in te rijden dus nog speciaal een grotere maat voor aangeschaft, maar ben ook mijn andere sponsor (Riso) niet vergeten want heb de ronde verkent in het jasje van hen.

Tijdens deze wedstrijden wordt er geloot voor je startplek en dit gebeurt doormiddel van het trekken van kaarten met daarop nummers van o tot 9.
Mijn startnummer vandaag was 2, maar bracht tijdens de loting helaas geen geluk ik mocht bijna achter aan starten,ik heb tot nu toe steeds achteraan moeten starten dus moet echt knokken voor een goede plek tijdens de wedstrijd en dat is pittig hoor.

En daar is dan eindelijk het startschot,ik kom niet goed weg, slinger een beetje van links naar rechts en kom dan uiteindelijk op gang met een dertigtal rijders voor mij,bikkelen dus, maar heb vandaag toch een beetje geluk, in dit parcours zit een klim en dat vind ik leuk om te doen.
Ik verbaas dan ook veel mensen langs de kant om de eerste ronde aan kop de finishlijn te passeren, heb dan ook vele renners op de klim kunnen passeren maar moet nu dus mijn plekkie vooraan proberen vast te houden.
Deze wedstrijd bestaat uit 6 rondes van 1700 meter, ik heb dus nog een lange weg te gaan.
Het peloton is bijna niet uit elkaar te krijgen en blijven dus als een zwerm bij elkaar fietsen dit gebeurde tijdens mijn vorige 3 wedstrijden niet dus moet goed het koppie erbij houden.
Wij gaan de laatste ronde in en de groep is nog steeds bij elkaar, dit gaat een pittige eindstrijd worden, de dame voor mij wil er vandoor maar dat laat ik niet gebeuren en zet alles op alles om haar bij te houden,de finish is in zicht de renners achter mij hijgen in mijn nek, ik geef mij helemaal en kom zo uiteindelijk als 2e over de streep, Yes een mooi 2e plaats in Oldenzaal en een mooi puntenaantal erbij voor het NK op 13 juni.
Ook dit jaar heeft de club uit Oldenzaal weer voor originele prijzen gezorgd, vorig bij het mountainbiken kreeg ik een crankstel op een grote kei en nu een heel aparte troffee van glas en niet te vergeten geen echt bossie bloemen maar een van snoep, dus moeders helaas geen bossie voor jou deze eet ik lekker zelf op!!!

Na afloop weer terug naar de camping gegaan, bikini aan getrokken en met de rest van de kids richting het Hulsbeek gegaan, een enorm mooi en groot recreatiegebied, waar wij lekker hebben gezwommen(de race werd ook hier gehouden) want de weergoden zaten ons dit weekend echt mee.
s'Avonds lekker met zijn allen gegeten, wij leken wel een Italiaanse familie, alle tafels aan elkaar en gezellig eten/kakelen.
De volgende dag lekker op de mountainbike het parcours gaan verkennen voor het NK mountainbiken die hier gehouden wordt op 5 juni a.s, was eigenlijk niet te doen, allemaal nog slagbomen die dicht zaten, hele bossen takken op de paden dus maar zelf een mooi rondje gemaakt om te trainen.
Op zondag hadden wij feest,onze jongste telg van de club Laura G. werd 8 jaar dus slingers en cadeaus en een lekkere zelfgebakken traktatie van haar, cake en boterkoek Mmmmmmmm was lekker hoor Lautje!

De laatste avond gezellig met ons allen de BBQ aan gestoken, de papa's de laatste biertjes op gemaakt (4 kratjes+tig blikjes+4 papa's, waar laten zij het) en laat naar bed.
Op 2e pinksterdag nog een verkennend rondje gemaakt met vrienden uit Oldenzaal en helaas moest toen alles weer worden ingepakt want het heerlijke weekendje liep ten einde.
En nu op naar 29 mei , Berlicum de laatste landelijke jeugdwedstrijd voor het aankomende NK en daar proberen om nog een paar extra bikers te verslaan voor een nog betere startpositie op het NK op 5 juni.





Geen opmerkingen: